این روز‌ها نه‌تنها خانم‌ها به اندازه‌ی آقایان رانندگی می‌کنند، بلکه توانایی خرید خودرو هم دارند. اما مثل خیلی چیز‌ها، سلیقه‌ی خانم‌ها و آقایان در انتخاب خودرو نیز متفاوت است. می‌توان گفت آقایان بیشتر دنبال خودروهای قدرتمند هستند، در حالی که خانم‌ها هنگام انتخاب خودرو به ایمنی، مطمئن بودن و میزان مصرف سوخت خودرو توجه می‌کنند. اما سوال این است که خانم‌ها کدام خودرو را بیش از همه دوست دارند و چرا؟ چطور خانم‌ها بهترین خودروهای موجود در بازار را شناسایی می‌کنند؟ باور عمومی بر این است که آقایان بیشتر از خانم‌ها در مورد خودرو اطلاعات دارند. اما با توجه به آمار، خانم‌ها بیشتر از آقایان به خودروهای هیبرید علاقه‌دارند و اگر از فروشنده‌های خودرو بپرسید، متوجه می‌شوید که قضاوت خانم‌ها در مورد خودرو بسیار دقیق است. فرقی نمی‌کند خودرو SUV، لوکس، استیشن یا کامیون باشد، خانم‌ها می‌توانند خوب را از بد تشخیص دهند. آمار هم نشان می‌دهد انتخاب‌های خانم‌ها همیشه بالاترین نمره‌ها را از مشتریان گرفته‌اند، اما انتخاب‌های آقایان این‌طور نیستند. بیایید با هم خودروهای محبوب خانم‌ها را بررسی کنیم. 


Tesla Model S

Tesla Model S

این یک خودرو خاص است چون هر دو جنس عاشقش هستند. البته قیمت کمی هم ندارد و از 76.200 تا 106.200 دلار به فروش می‌رسد. با توجه به قدرت و طراحی داخلی آن، این خودرو برقی بدون شک یک نوآوری در صنعت خودرو محسوب می‌شود. مدل استاندارد این خودرو از باتری‌های kWh-60  و kWh-85 استفاده می‌کند و با یک بار شارژ شدن، 290 تا 360 کیلومتر را طی می‌کند. مدل kWh-60 آن یک موتور برقی 380 اسب بخار دارد. هم‌چنین قدرت مدل‌های جدید آن به 691 اسب بخار هم می‌رسد که توقعات علاقه‌مندان به خودرو در خصوص سرعت و شتاب را بیشتر برآورده می‌کند. 


Mercedes-Benz E-Class

Mercedes-Benz E-Class

بین خودروهای لوکس، خانم‌ها عاشق Mercedes-Benz E-Class شش نفره هستند. این خودرو قدرتمند و مطمئن است و البته قیمتش هم از 53.575 تا 102.675 دلار است. البته کلاس E مرسدس بنز مدل‌های شش نفره، استیشن، کوپه و کروکی دارد و موتور مدل‌های مختلف آن با هم متفاوت‌اند. با این حال تمام مدل‌های کلاس E یک گیربکس هفت دنده‌ی اتوماتیک دارند. مدل‌های کلاس E شامل E350 با 302 اسب بخار و موتور 3.5 لیتری V6، مرسدس بنز E400 با موتور 3 لیتری Turbocharged V6 و 330 اسب بخار قدرت و گران‌ترین آن‌ها یعنی AMG E63 با موتور 5.5 لیتری Turbocharged V8 و 585 اسب بخار قدرت می‌شود. 


Lexus ES

Lexus ES

در این خودرو از شاسی Toyota Avalon استفاده شده است، اما طول بیشتری دارد و این باعث شده داخلش جادارتر باشد، مشخصه‌ای که اکثر خانم‌ها به آن علاقه دارند. این خودرو کمک‌فنرهای مستقل دارد که سواری را راحت‌تر می‌کنند. هم‌چنین یک موتور 3.5 لیتری V6 با 268 اسب بخار قدرت دارد. مدل هیبرید آن یعنی ES 300h Hybrid هم یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر دارد که به یک موتور برقی متصل است. ترکیب این دو موتور 200 اسب بخار قدرت را برای خودرو فراهم می‌کند. حداقل قیمت این خودرو 38.000 دلار است. 


Toyota Prius

Toyota Prius

خانم‌هایی که خانواده‌های پرجمعیت دارند سراغ Toyota Prius می‌روند. با قیمتی مناسب که از 25.025 تا 30.830 دلار متغیر است، مصرف بهینه‌ی سوخت، اتاق بزرگ و اطمینانی که به راننده می‌دهد، این خودرو برای خانواده ایده‌آل است. Prius  یک اثر هنری است و بی‌دلیل نیست که خانم‌ها این‌قدر به آن علاقه دارند. این خودرو سه مدل دارد که در میزان مصرف سوخت با هم تفاوت دارند؛ مدل استاندارد که چهار در است، مدل C که کوچک‌تر اما پنج‌نفره است و صندوق عقب آن جادار است و مدل V، که از همه بزرگ‌تر است. البته تمام مدل‌ها یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر دارند که به یک موتور برقی متصل است. 



ادامه دارد ...


منبع : Globalcarsbrands